Songbird, Spotify.

Efter att winamp dampade ur fullständigt så tröttnade jag tillslut, avinstallerade alltsammans och började söka efter en ny musikspelare. Efter lite forumspostande så upptäckte jag att songbird låter jävligt intressant, det är byggt på Mozilla's kodbas (Dom som utvecklar Firefox t.ex.), Än så länge är det under betastadiet, men hittils har jag ingenting att klaga på, såfort man vill ha en ny funktion så går man bara in på addons och söker lite, det kommer nya addons dagligen som är mer eller mindre användbara.



(Songbird med addons: YABS (tema), Mediaflow (Bläddra bland skivor))
http://getsongbird.com

Efter att ha läst lite diskussioner så har jag kommit på möjligheten att kombinera Spotify med Songbird, och hur jävla awesome det vore, tänk dig att kunna sätta ihop en playlist som varvar det som finns på Spotify och det som finns på songbird, och vartefter du lyssnar så ger spotify dig förslag på nya artister utefter vad du lyssnat på tidigare.

Spotify har släppt en API och tillåter därför tredjepartsutvecklare utveckla nya applikationer och liknande till Spotify, vilket betyder att det dröjjer inte länge tills någon nisse har gjort "Songbird+Spotify=Sant".
Återigen så tror jag att detta kommer leda till att Spotify's användare ökar markant, vilket betyder att både Spotify och alla skivbolag tjänar mer pengar än vad dom gjorde tidigare. Så om ett par utvecklare på Spotify och dom på "Pioneers of the Inevitable" (Songbird) går ihop och brainstormar detta så kommer det gå smidigt (relativt enligt programmeringslagarna dvs) och vi som användare får nu världens bästa musikspelare.

Så ta och skaffa er Songbird och Spotify och sen är det bara att vänta!
http://getsongbird.com
http://www.spotify.com

Fotnot:
Ja, jag har märkt att jag börjar skriva mer och mer om teknologi osv, men det är vad jag vill skriva, om ni råkar vara fullständigt ointresserade av detta så är det bara att låta bli att läsa:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0