Pressure

Jag börjar tro att jag sätter för hög press på mig själv.
Jag sätter ribban för högt, och känner mig sen totalt misslyckad när jag väl inte når upp dit, sen när jag väl ska "ha lite självinsikt" och sätta ribban där jag tror jag klarar det så blir det istället långt under min nivå.

Den där gyllene mellanpunkten finns inte helt enkelt,  urexemplet är juh mitt basspelande, jag får ett inspirationsrus och skriver en hel låt och är verkligen toknöjd över den, sen ska jag sätta mig och spela den, så går det inte... helt jävla omöjligt, utan jag måste spela den i 75% av orginalhastigheten, vilket egentligen är för långsamt...
Att spela något som är för lätt resulterar oftast i att jag tröttnar då jag känner att jag blir inte bättre av det, och då lägger jag ifrån mig basen utan att ha åstakommit någonting överhuvudtaget

Kanske fundera på att lägga ner musiken?

veaavevae

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0