Lincon

www.lincon.se
Spelkonvent..

Var på lincon i helgen, slösade pengar och spelade spel.
Främst heroclix ett figurspel som innehåller kända karaktärer från serietidningar.
Köpte ett par heroclix, i form av Batman och hans medhjälpare (Batman, Robin, Batgirl osv) och Batmans fiender (Jokern, Mad Hatter, Riddler osv), ställde upp i en turnering för nybörjare, dock så var laget jag sattit ihop så pass svårspelat att jag inte fick en enda poäng (man får poäng för varje motståndar karaktär man knockar ut) men det var bra eftersom jag fick beröm för att lyckats ta mig igenom en turnering med gott humör och inte fått en enda poäng, så jag fick en starter med 10 karaktärer och kunde däremot ha ett till lag:)

Det blev en jävla billig resa (om man bara räknar resan) till och från lincon.
Vi missade första bussen till kolbäck med 10 sekunder... typ, tog nästa 36 kr.
Vi råkade planka tåget från kolbäck till norrköping (konduktören ignorerade oss), så där behövde vi inte lösa biljett.
Tog pendeln från Norrköping till Linköping, 73.50 typ.
Vi fick skjuts hem från linköping av min gamla mattelärare som hade åkt dit tillsammans med min gamla naturkunskapslärare (båda två heroclix'ers), betalade 40kr var i bensinpengar.
Summa: 149,50:- /person för en resa som egentligen skulle kostat 5-600kr var:D

Kommentarer
Postat av: Cissi

Fan va schyst att ni fick åka med lärarna! Jag vet dock inte om jag skulle våga sätta mig i samma bil som
matteläraren. :)

2008-05-05 @ 17:29:29
URL: http://brothersonahotelbed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0